tisdag, oktober 14, 2014

Jaha

Hade en magkänsla att det inte var ok, detta trots att dom sa ja igår. Det handlar om när vi kan tillåta Moa suga på fingrarna igen.
Ringde till avdelningen igår kväll och dom sa "jo det ska vara tillräckligt läkt på två veckor". Ringde plastikkirurgisk rådgivning idag och de sa efter att ha kollat med en person som gjort gomspaltsoperationer tidigare och han sa 4-6 veckor. Innebär 4-6 veckor 5 veckor eller vadå? Det är väldigt stort skillnad för Moa att ha lindade armar 4 eller 6 veckor. Varje natt som är onödig känns så så fel.
Då sa jag att jag önskar prata med A som gjorde operationen men han var inte i tjänst förrän v44. Sa att dom måste ju kunna nå honom på något sätt. Han har ett ansvar mot sina patienter. Antog att han var på sin privata klinik och inte på semester :)
Hon höll med mig och skulle höra med As kollegor om dom visste vart han var.
Det tog 2 h och sedan hade hon pratat med honom. Han sa att om Moa sover jättedåligt då får vi sluta nu så får det blir som det blir. Min fråga sedan var hur länge skulle vi fortsätta med lindorna enligt honom och svaret blev 3-4 veckor. Så vi fortsätter åtminstone 1 vecka till.
Det finns inget absolut inget som ska göra att Moa ska behöva genomgå en till operation bara för att vi låter henne suga på fingrarna för tidigt. Hon sover såklart sådär på nätterna men vi tröstar och lugnar. Vissa nätter är bättre än andra.
Det positiva är att hon inte behöver lindorna på dagarna då hon slutat stoppa saker i munnen.

Bra att jag inte gav mig efter gårdagens svar utan ringde vidare :)




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: