fredag, oktober 24, 2014

Depp & pepp

Moa hann gå en vecka innan febern kom, dag två med VAB idag... Håller Ella hemma också då hon har samma hosta som Moa. Ska se om jag får tag på öron idag då Moa tar sig mot öronen rätt ofta. Hon fick rör inopererat i samband med gomspaltsoperationen och då sa dom att hon kan få rörinfektion så vi skulle ringa in om hon fick feber och idag har hon 38,6. Suck!
Lite mer depp så känner jag mig fet och fläskig, skärpning. Tappade allt vad träning gäller när Moas operation inte blev av i maj. Motivationen och inspirationen bara försvann och då kommer de extra kilona smygande. Så nu när jag landat i allt kring Moa ska jag försöka komma igång med träningen och skruva åt kosten lite mera.
Trist men bara gilla läget, våra julfester ligger på samma kväll. Det är Fredriks tur att gå då jag gått de senaste två åren.
Megadepp, Thailand ska vi avboka. Även om vi är överens känns det trist. Hade sett framemot två veckor i värmen tillsammans med Fredrik och barnen. Men det är inte säkert att åka med Moa när de inte vet varför hon ligger lågt i trombocyterna. Känns som att resan är ett år för tidigt.
Tur att det finns lite pepp också i våra liv :)

Kan på pepp skriva massa om materiella saker och trygghet i anställningar men fokus på mjuka saker.
Pepp att Moa igår gick helt själv med gåvagnen. Inte alls kontrollerat men hon gick från ytterdörren till altandörren. Som en kär vän sa att det är ju aldrig kontrollerat i början :)
Pepp att jag har ett härligt gäng av vänner runtomkring mig. Ikväll blir det middag med några av dom på Johannes Kök. Ett stopp på en bar efteråt blir det nog också. Får se hur mycket vi orkar en fredagkväll :)
Jag ska snart bli moster igen bara några få dagar kvar nu tills lillebror kommer. Jag längtar och känner pepp. Håller de kommande helgerna fria från bokningar då jag måste upp till Falun och träffa denna prick. Kan ju inte vänta till jul :)
Ella en sån underbar person som formas och utvecklas massor. Massa kärlek och ömhet finns i hennes kropp. En stark vilja också såklart :)
8 år sedan jag träffade Fredrik. Galet vad tiden gått fort. Vilket kap jag har fått. Vi har än idag inte bråkat, det är sant. Vi har såklart olika åsikter om saker men det har man ju ofta med vänner/kollegor/familjemedlemmar också men dom startar man ju inte ett bråk med :) så bråka måste man inte göra med den man älskar.

Nu vaknar Moa så här avbryts jag :)




Inga kommentarer: