måndag, november 18, 2013

Mammig och träningsfokus nu

Fredrik hoppas att Ella inte är såhär mammig alltför länge då det blir tidiga morgnar för honom. Så fort jag stigit upp ur sängen vaknar hon. Imorse klev hon upp och på väg att börja grina och kommer ut till köket och säger. Mamma du får inte lämna mig i sängen.
Hon ligger verkligen kloss mot mig och jag vaknade i natt av att hon virade runt hennes ben runt min arm :) Det går alldeles utmärkt när jag inte är hemma men det blir så tidiga morgnar för henne då min klocka ringer 06.
För mig är det ju mysigt då jag får umgås med båda barnen nästa en timme varje morgon.

Denna vecka är det hårdkörning gällande träningen. Blev ingen träning förra veckan då jag har en axel som är helt ur fas. Har provat en ny metod nu, el + ultraljud + massage. Ska dit i morgon igen och jag tror verkligen på det där med elplattor och ultraljud. Elplattorna gör så att muskeln själv får jobba och slappnar då av. Det gjorde i alla fall att min värk i viloläge gick bort direkt. Får se om 1-2 behandlingar till gör så att stelheten försvinner. Har tränat igår och idag och tycker att axeln håller. Tänker på att sträcka ut extra mycket efter träningen.

Fokus fokus denna vecka. Det är bara 1 månad kvar till jul så hårdkörning nu. Mitt PT medlemskap har jag till 24 december och då har jag varit med i 7 månader. Hade kanske trott på bättre resultat gällande viktnedgång MEN jag ser och känner att jag blir starkare. Vikten är inte allt…försöker intala mig det i alla fall. Sedan har jag ju sagt att jag ska ge det 1 år och då är det så. Det blir inte bättre om jag ger upp nu. Känner mig inte riktigt redo för det än.


Inga kommentarer: