lördag, januari 26, 2013

Utrensning

Så jäkla skönt att rensa garderober, byråer och tvättstuga. Jäklar vad vi samlar på oss saker. Men har man platsen så varför inte. Dock brukar vi kika igenom garderoberna i alla fall en gång per år och slänga sådant som är trasigt, nopprigt eller slitet.
Nu har jag t ex ett par målarbyxor och en målartröja. Finns liksom ingen anledning att ha 5 t-shirtar att måla i.
Hade även tre påsar med fina papperspåsar...rensat till en. Egentligen galet att även spara en men pausar och tänker till imorgon :)
Imorgon blir det till att fortsätta med förrådet uppe och en sväng till Ikea för att köpa ett skåp till tvättstugan så att vi får in alla handdukar och sängkläder där då de nu är i det nya barnrummet.

Mycket mycket nöjd med dagen är jag. Superskönt att rensa och göra plats för det som måste bort från rummet som blir barnrum. Det är ju bl a två garderober där som ska tömmas som idag är proppfulla med saker...


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Madde J sa...

Otroligt härlig känsla när det är rensat, lätt att samla på sig en massa onödigt när man har plats för det...Kramar

Anna MK sa...

Måste också rensa här hemma då jag insett att jag är en äkta "horder" men jag vet inte var jag ska börja. Klart är iaf att det blir trångt med fyra personer i en trea när mycket av förvaringsutrymmet används till rat :(