måndag, januari 07, 2013

Suck

Så mycket fint. Fick Laredoute katalogen med vårens/sommarens kläder. Önskar att magen vore borta och att målvikten var på plats...
Får handla lite till Ella istället.

Inne i en tuff fas nu gällande kropp och själ. Väldigt klumpig, mycket trött, tung ont lite här och där :(. Sover sedan typ Max 1 h i taget och måste sedan byta sovsida.
Tyvärr är det dessutom så att de sista veckorna bör man gå upp 1-3 kilo/månad. Jag ska satsa på Max 3 till innan BF. Skulle nog inte orka bära på 9 kilo till...
Har inte vågat ställa mig på vågen på ett bra tag nu.
Även om barnmorskan inte tycker att jag gått upp särskilt mycket så är magen stor och påverkar mig i vardagen.
Måste fokusera på att vara glad, positiv och stark. Ibland inte alltid lätt, F fick sig en känga igår, stackarn!

Men nu har jag spytt ut det till er här istället :)
Denna vecka hoppas jag blir bra. Hoppas att nya bordet kommer, vi har trevligt middagssällskap på onsdag vilket alltid ger bra energi. Annars fokus på sömn.
Och inte att glömma att Ella blir 2 år på onsdag.

- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

Madde J sa...

Skickar ett gäng med kramar till dig och magen, vet hur det kan kännas ibland, jag tycker i alla fall att du var supersnygg med din fina mage! Vet att det är jobbigt att inte få sova och att ha ont, hoppas du hinner passa på att njuta av magen emellanåt också, man får ju inte vara med om det miraklet så många gånger i livet. Tänk att våra små redan fyller två :-) Snart når du målvikten igen så målmedveten som du är, kramar i massor! /Madde

Anonym sa...

Tack Madde vad söt du är. Jo jag njuter när jag sitter still och känner hur hon sparkar och har sig i magen :) och still sitter jag rätt ofta :)

Anna MK sa...

3 kilo i månaden är nog ingen risk. Det lyckades då inte jag med förra gången i alla fall. Gick inte upp mer än 9 kilo totalt förra gången.
Kämpa på! Vet att det är jobbigt. Vaknade i natt med kramp i vänster smalben som sträckte sig ända ut i stortån. Såg lite lustigt ut med tån spretande i vädret, men det var inget att skratta åt kan jag lova :/
Kram