onsdag, oktober 03, 2012

Tankar

Det här med att vara gravid är ju en spännande resa...eller inte. Beror nog på vem man frågar.
Med Ella vet de flesta att jag mådde väldigt illa. Med denna krabat mår jag nog lika illa men spyr inte, alltid något. Nackdelen med att inte spy är att jag ist går upp i vikt.
Men hellre det än att spy!
Trodde jag skulle kunna minska ner på tabletterna denna vecka men icke. Känns snarare som om illamåendet blivit värre denna vecka. Mycket märkligt?!?
Men hellre illamående än värk i kroppen som vissa har.

Med Ella hade jag sug efter grapefrukt. Åt en halva varje kväll:) med denna krabat är det mjölk som gäller. Kan dricka hur mycket som helst och har verkligen ett sug efter mjölk :)




Är som en rund boll redan. Som F sa att man behöver ju inte fundera på OM du är gravid eller inte :)
Med Ella blev jag liksom tjock i början men icke denna gång utan mage direkt :)
Ella har märkt att jag fått mage för hon klappar på den lite då och då, det gjorde hon aldrig i somras :) men hon fattar ju inte vad som är däri. Vi har heller inte berättat för henne. Vet inte om hon förstår. Vi får ta upp det närmare beräknat datum.

Ser framemot att få bli tvåbarnsmamma. Trodde aldrig att de skulle bli så. Ett litet mirakel har gjort att det är så nu. Mycket tacksam och glad över det.

- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

Madelen sa...

Du är såååå fin! :-)
Skönt med mage istället för att bara känna sig tjock!

Madde J sa...

Är så glad för er skull, tycker att du kunde bjuda på ett magkort här på bloggen :-) Får ju inte se dig förrän till jul ;-) Kramar

Anonym sa...

Stort grattis och lycka till. Stefan berättade häromkvällen då Fredrik ringt honom och berättat det glada nyheten. Jättekul!
Kram från Sofia m. fa.