onsdag, oktober 24, 2012

Kaos i mitt huvud

Jäklar vad mitt huvud låser sig på vissa saker. Hade tokaktivitet i magen i torsdags och fredags. Massa sammandragningar att jag t o m fick sakta ner på gångtakten. Kändes väldigt obehagligt faktiskt. Försökte vila i helgen och det hjälpte väl ok. Ringde BM i måndags och hon tyckte inte det lät sådär jättebra. Har en läkartid på onsdag nästa vecka för en koll. Nu har jag låst mig på detta och tror typ att jag ska bli sjukskriven, inlagd och att bebis ska titta ut alldelens för snabbt.
Pratade med syrran igår och efter det lättade min låsning lite.
Idag känns det mycket bättre men är ändå lite lite orolig.

Tror att med denna graviditet är det bara en transportsträcka till BF. Jag vet ju vad som väntar. Vill ju träffa den lilla krabaten nu, skruva fram klockan till v 30 då typ de flesta överlever ifall tidig förlossning.
Hade massa sammandragningar med Ella men inte såhär tidigt.

Ska försöka sakta ner lite på tempot, sänka prestationskraven på mig själv och nya jobbet samt vila och sova. Kan i o f s nog inte sova mer än vad jag gör idag.

Imorgon kommer Bettan och en av mina tankar är då. Kalas då kan hon hämta och lämna Ella så kan jag börja tidigare. Kanske inte ska tänka så utan. Kalas då får vi en mysig frukoststund tillsammans innan jag lämnar.


- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

Madde J sa...

Men vännen! Det låter inte alls bra, ta det lugnt och njut av bebismagen istället, vet att det är lättare sagt än gjort. Visst är det så att fokus inte är det samma när man väntar barn nummer två, man vet ju som sagt vad som väntar :-) Sköt om dig och tänk på att tiden går så fort, snart sitter du med en ettåring i famnen, eller för den delen ett åttaåring som jag gör...man fattar inte var tiden tar vägen. Ta det lugnt, jag hade också mycket mer sammandragningar tidigt med tvåan och trean så det behöver inte betyda något, bra ändå att du får kolla upp det. Kramar i massor

Anonym sa...

Tack söta vän. Det är lite lugnar idag och jag har sagt åt mig själv "skärp dig, allt är bra". :)
Tror det fungerar.

Lisa sa...

Vad jobbigt. =(
Jag hade rätt mycket sammandragningar tidigt med Thea, de gick alltid över om jag tog det riktigt lugnt i några dagar. Blev sjukskriven ibland och i stort sätt sängliggande men bara ca tre dagar sen var allt bra igen.
Så var rädd om dig, du kanske kan ta ledigt/sjukskriva dig nån dag? Prioritera dig själv nu. Kram

Anonym sa...

Syrran...nu tänker du om. =) Som vi sa igår. Bara du tänker positivt, bort med problem och negativa tankar! I dag har du inga problem, skapa dem inte! Du kan ju de här! Bebisen mår bra och tänk att om du slappnar av lite så kommer hon säkert att prata med dig ännu mer. =) Du ska inte börja tidigare. Ta vara på tiden ni är tre, för snart är ni fyra å då blir det ett annat tempo igen. Fick ett tips när vi var i Rom från en som lyssnat på en person som utbildar i stress. Ställ dig på alla fyra och ta dig fram en meter på en minut. Lättare sagt en gjort men en avkoppling som fungerar. Rita ringar när du skall sova med handen eller i tankarna. Pussar och kramar