söndag, oktober 17, 2010

S Ö N D A G

Jag vaknade upp denna söndag med ett sug av att köpa något nytt till hemmet eller som jag sa till Fredrik jag kanske ska möblera om lite bland blommorna och de saker som står i fönstrena. Han bara tittade på mig och sa du är inte som alla andra :)

Idag har också varit en städardag, eller jag har vilat och Fredrik har dammsugit, klippt ner buskarna ute och spacklat väggen i tvättstugan. Det jag bidrog med var att laga mat.

Under förmiddagen var vi en sväng till min favvobutik Nordik och hittade en matta till övervåningen. Tanken var att vi skulle lägga upp ryamattan som vi hade i vardagsrummet nere när vi köpte den nya Hampamattan men efter tvätten hos kemtvätten luktade den värre :)
De var något vi visste kunde hända så den mattan behöver ligga ute så perfekt matta till uterummet i vår.

Såhär blev det med mattan. Nu känns rummet mer ombonat. Nästa mission är att måla väggen bakom soffan i mörklila färg.


Inga kommentarer: