måndag, oktober 11, 2010

Mina tabletter

Det är väl ingen som missat att jag mått/mår illa under min graviditet och att jag äter tabletter mot illamående.
Var inne igen och kikade på fass.se att tabletterna inte är farliga för pyret och det är dom inte.
Blev lite full i skratt när jag läste under rubriken trafikvarning. Det lustiga är ju att jag har ett jobb som innebär bilkörning rätt långa sträckor 3-4 ggr per vecka.

Trafikvarning
Vid behandling med Lergigan comp kan reaktionsförmågan nedsättas. Detta bör beaktas då skärpt uppmärksamhet krävs, t ex vid bilkörning.

Du är själv ansvarig för att bedöma om du är i kondition att framföra motorfordon eller utföra arbete som kräver skärpt vaksamhet. En av faktorerna som kan påverka din förmåga i dessa avseenden är användning av läkemedel på grund av deras effekter och/eller biverkningar.


Jag kör på som vanligt :) med lite bättre planering av hotellnätter respektive när jag ska vara ute på kontoren så går nog detta alldelens utmärkt.

2 kommentarer:

Sara sa...

Bara som information...
Det är den texten som ersatt den röda triangeln som fanns tidigare!
Hade du gjort samma bedömning om det var en röd triangel på förpackningen?

Pernilla sa...

Jag åt tidigare migräntabletter med rödtriangel innan jag hittade andra tabletter utan triangel som hjälpte mig bättre.
Jag hade ALDRIG satt mig i bilen och kört med tabletterna med röd triangel. Dom gjorde mig dock rejält dåsig och lite halvyr. Tabletterna jag äter nu gör mig inte yr.
Vågar inte riktigt ta ställning, då kan jag ju inte utföra mitt jobb om jag inte kan köra bil. Kanske ska försöka sluta med tabletterna, provade för två veckor sedan men det var för tidigt, illamåendet kom tillbaka.