onsdag, mars 03, 2010

Ibland känns det långt...

Bakgrundsinfo; Fredrik kan mycket om teknik och diverse bra att ha kunskap. Jag kan inget om teknik men jag vet hur jag vill ha det.

Fredrik ska göra så att vi får ljud i badrummen och köket. Idag har vi ljud i vardagsrummet och ena badrummet. Fredrik har en plan...
Jag säger att det är ok att kunna spela samma musik i badrummen och samma musik i vardagsrummet och köket. Sedan ska jag kunna reglera volymen i respektive rum. Vill även kunna spela radio och från internet typ Spotify i samtliga rum. Detta är min plan.
Tydligen är det inte bara att fixa, eller det är nog bara att fixa men prisbilden hamnar då högre än satt budget.
Hopplöst!

Någon som har något förslag får gärna tipsa då jag och Fredrik står väldigt långt ifrån varandra just nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Såg Simon o Tomas för någon vecka sedan när jag såg små radio som använder de de sätts fast på som resonanslåda.
Små o lätt plaserade men vet inte i övrigt hur de funkar,,,,,
pernilla du känner ju mig :)

Kanske är något?!?
Jag är ju inte så bra på förklara men kanske går att surfa in på deras sida.

Lycka till / Kram Tina

Eric sa...

hahahahahahahahahhahahahahhahahahahahahahhaaaa....


hahaahaha...

funny...

OK first of, the Engineers absolute thruth:"With infinite resources all problems can be resolved"

Now I'm sure your loving husband is thinking digital wireless solutions. Cool, flexible, delivers what YOU want, but expensive...

Now there's always a low tech, cheap option. However, it's a lotta work, analog! Run cables from different sounds sources a simple low voltage dimmer will allow local volume control. I can hear Fredrik groan about the solution already, and there's not a chance in hell that I would ever do it...

Wait a sec though, don't you have an iPhone? If so, there's like a 1000 different cheapo decent speakers available, no need for anything fancy as well sound in bathroom is never going to be very goof... Spotify works on iPhone right?