söndag, december 27, 2009

På väg att bli lurad eller seriös

Det ringde en kille och ville köpa vår bil på förmedlingsuppdrag. Han drev företaget i Sollentuna, vi skulle skriva avtal men bilen skrevs över på honom. Vi skulle få betalt inom 14 dagar.

Arbetsskadad som jag är frågade vad det var för företag, svaret var Svenskbilförmedling AB och bad då om org.nummer men då var det inte ett AB längre utan enskild firma...
Frågade efter pers.nr men det kunde han ju inte lämna ut till vem som helst.
Han hänvisade till bilvalvet i Solletuna (ok ett nytt namn!) hittade ingen hemsida sa jag och då bad han mig google "för det kan du väl sa han" hittade fortfarande ingenting utan endast bilvalet i Sollentuna. Han blev lite lätt irriterad på alla mina frågor och tyckte att jag var en fräck person.
Tillslut tackade jag för visat intresse eftersom han höjde rösten och sa bl a att du som verkar kunna allt, gå in på hemsidan så ser du att jag är på riktigt.
Jag är helt övertygad om att han inte är en seriös person, ingen träff på mobilnumret, bilvalvet fanns inte och bilvalet i Sollentuna har stängt på söndagar. Vi skulle dock träffas på bilfirmans adress...

Ringde Polisen och de tackade för tipset!
Som Polisen sa "oj han skulle jag inte heller lita på, tur att du var observant"

1 kommentar:

Eric sa...

hahahahaha, he tried to mess with the wrong girl!