söndag, december 06, 2009

Massvis gjort

Denna helg har verkligen gått i ett.

I fredags kom Uffe. Vanligtvis kallar vi honom bara Uffe men just denna dag är han Uffe rörmokare. Supertrevligt som alltid. Lite synd om honom var det dock för jag beslag tog TVn för att titta på Idol, Uffe hittade en snäppet bättre sak, en inredningstidning att läsa...en öl hade han i alla fall i handen :)

På lördag förmiddag jobbade Uffe med ett tömma vårt ena badrum. Nu är rören, porslinet och inredningen borta. Vi skulle kunna hjälpa Polisen med ett tillnyktringsrum. Det är bara att ta bort pluggen till toaletten :)

Efter att Uffe jobbat klart begav jag och Fredrik oss till Norrköping. Fredrik skulle titta på ljudsystem till TVn, jag passade på att shoppa några julklappar.
Sedan åkte vi vidare till Annies 1 års kalas. Lördag eftermiddag och kväll spenderades i goda vänners sällskap med mycket skratt.

Idag har vi varit supereffektiva utan att det känts som att vi stressat. Vaknade vid 09.30, frukost, F ute med B och jag dammsuger.
Möblerat om i vardagsrummet, lika bra när möblerna stod huller om buller efter min dammsugning och moppning av golven.

In till stan för lunch och vi passade på att handla saker till granen, bollar, glitter och ljusslinga.

Hemma igen vid 16 och F fixar taket till uterummet, jag skriver in alla lösa recept i receptboken, julpyntar och nu bloggar :)

Nu blir det en lugn söndagkväll!

1 kommentar:

Maya sa...

effektiv och härlig helg!!! :)
låter najs...
nu e de en ny vecka - å ja ska tillbaks till mitt vanliga jobb :( inte lika kul... men men...
vi hörs via sladden snart!!
pöss pöss