tisdag, oktober 28, 2008

Suck minnet är bra kort

Vissa vet att jag gjorde en tatuering när jag bodde i USA. Några vet också att jag reagerade starkt på den röda färgen, eller rättare sagt jag trodde att det var färgen. Nu börjar jag tveka då jag gjorde en ny tatuering i samband med New York resan och har fått samma reaktion igen och nu har jag ingen röd färg. Har googlat och läst en del och det kan tydligen även vara metallerna i färgerna eller krämen jag använt.

Se nedan bilder, håller på att bli tokig. F gör det bra som står ut med mitt tjat om att det kliar och inga kläder är sköna och var och varannan timme ber jag honom kolla ifall det ser ut att bli bättre.




Precis nygjord










Suck!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars, stackars dig
Hydrokortisonsalva hjälper mig när jag har allergiska reaktioner. Kanske kan den ge dig en kort stund vila.
Jag vet dock inte om du ska ha den på själva tatueringen, det måste du nog kolla upp, men på huden runt omkring kanske den funkar bra
KRAM

anna sa...

åhh..usch det ser inge roligt alls ut det där.
Vi får hoppas att det bara är din kropps sätt att vänja sig vid nya ämnen.

Den är superfin i alla fall, färgerna är helt underbara.

puss och kram

Anonym sa...

Tatueringen är jättefin!
Tråkigt att du fick en reaktion. Trösta dig med att det gick över förra gången. Sen undrar jag, är inte orange och rött ganska lika i hur den görs (tänkte på mitten fjärilen)

Kram

Eric sa...

That sucks big time! Hope it passes soon...