lördag, oktober 04, 2008

Kom på en sak till...

Det är farligt att gå runt med en kamera i hemmet för när man tittar på bilderna märker man liksom mer saker som kan förändras.
Vi kom på en sak som vi kanske skall passa på att göra i samband med att vi byter golv på nedervåningen. Trappen till övervåningen är vi inte helt nöjda med. Den får vara så länge med den skall göras om! Så småningom ska jag måla den vit och lägga nya trappsteg i ek. Ska till en kollega nästa vecka som gjort det och det ska bli spännande att se det färdiga resultatet.

Steg 1 är kanske att ta bort spjälorna till höger... hmm måste fundera på ifall det ser konstigt ut om vi gör så.


Det färdiga resultatet,
mycket billigare än att
köpa nya garderober.
Tapeten kostade
ca 150 kr på Coop.
Om ni skall göra detta
hemma använd ett lite starkare lim.

Vi använde ett lim som heter bårdlim, finns dessutom i små burkar, kostar ca 50 kr.















1 kommentar:

Anonym sa...

Hej,
Såg din fråga om hur man får blå himmel på kort. Jag har börjat skriva på en sektion med fototips på min sida.
Jag tänkte dock att jag kan ge dig försprång innan den finns publicerad... Men det blir inga klara svar, inte idag i alla fall.
Ta en noggrann titt på himlen nästa gång det är klart och fint väder, när den är så där vackert blå. Hur blå är den egentligen och är den lika blå överallt?