tisdag, september 16, 2008

Kräftor, humlor och choklad

Några korta kommentarer om helgen och den fantastiska måndagen...

Lör 13/9 besökte bomässan som hölls i Cloetta Center, nja måste jag säga. Inget för oss, som tur var hade vi gratis biljetter. På kvällen var det dags för kräftskiva och mums vilka goda kräftor, vinet var även gott :)
Vi cyklade dit och även hem, så här i efterhand borde vi, eller kanske JAG inte cyklat hem...

Sön 14/9 började morgonen med att öppna den nyinköpta Iprenasken. Rensade lite i trädgården och begav mig sedan av till Oxelösund för våfflor och trevligt sällskap.

Mån 15/9 Klockan var ställt på 07.00, Elsa var vaken och fick frukost av Staffan. Klockan åtta säger Johanna att vi ska ut och åka en sväng, vart undrar jag? En sväng svarar hon! Jaha tänker jag, konstigt! Staffan kör och Elsa sitter i barnstolen och jag och Johanna bak. Hmm mycket märkligt? Skulle inte Staffan jobba idag och jag skulle avlasta Johanna lite.
I alla fall så kör vi i ca 30 min och hamnar på landet och vi kör hem till någon. Staffan parkerar och säger; ring när ni är klara???? Nu fattar jag verkligen ingenting! Jag och Johanna kliver ur bilen och Staffan kör iväg med Elsa.
En tjej öppnar dörren och hälsar oss välkomna till Humlans Sköna Värld (www.humlansskonavarld.se) och säger grattis till mig?!?

Vi får en guidning av den lilla men otroligt mysiga spaanläggningen. Jag och Johanna börjar med att bubbla i 30 minuter och varmt blev det, 50 grader! No comments om hur vi lyckades öka värmen från 37 grader till 50 grader men jag rekommenderar inte att bada så varmt!
Efter badet var det dags för min behandling, oj jag som var nöjd med att bubbla. Det blev en bodyscrub gjord på råsocker och choklad. Jag har aldrig gjort en helkropps bodyscrub förut och gud vilken skön känsla. Rekommenderas starkt. Efter bodyscruben åt vi lite choklad och satt och njöt i varsin Maya hängstol (www.maya.se). Medans jag gjorde en bodyscrub fick Johanna en skalpmassage. Hon somnade, så skönt var det :)
Jag fattade fortfarande ingenting, wov vilken present. Efter en stund kom hon som gjort bodyscruben på mig tillbaka och sa att nu var det dags för behandling nummer 2, fick lov att titta på Johanna och fråga. Jo och sant var det, nu var det dags för en helkroppsmassage, Hot Chocolate massage, varm chokladolja. Låter kanske lite konstigt men det kändes inte alls konstigt. Mycket mycket skönt. Efter massagen blev jag omstoppad och liknade nog en kokong och skulle ligga sådär i en halvtimma. Somnade direkt! Vaknade och var lite hungrig. Vad är då uppdukat på bordet när jag kommer tillbaka, jo såklart en lunch.

Tack och åter tack för denna helt fantastiska present. Vilken måndag!

Ovan är nog mitt längsta inlägg någonsin men det får ni stå ut med för det är värt att försöka återberätta.

Inga kommentarer: