onsdag, juli 30, 2008

Skillnad

Det finns många fördelar med att bo större. Den största skillnaden är nog att vi har många fler gäster som kommer på besök. Mycket, mycket trevligt!
Idag kom Stefan & Sofia med deras 4 barn, och vi har sängplatser åt alla. Min yngsta syster tittar nog förbi imorgon kväll och stannar tills på lördag så det kommer att var fullt hus resten av veckan.

F är inne på sin sista semestervecka, nästa vecka blir det fokus på att komma in i rutinerna igen. Den största skillnaden blir väl att det är dags att ta tag i sommarkilona som gör sig påminda varje morgon då jag ska ta på mig jobbkläderna. Inte ska jag väl behöva gå och köpa mig ett par större byxor till hösten. Nix nix det blir att gå och köpa ett nytt gymkort då det gamla upphörde för ett bra tag sedan, tror att det var februari. Suck!
Varför är det så att vissa människor har bättre karaktär än andra? Jag vill träna och har ingen ursäkt för att inte göra det, tiden har jag verkligen. Har en ny kollega på jobbet som tränar regelbundet och tänkte haka på henne, det är bra att ha någon att följa.

1 kommentar:

Eric sa...

Varför är det så att vissa människor har bättre karaktär än andra?

Om du försöker att länka det här till tränings vana, så kan jag nog säga att jag känner en del folk som tränar regelbunden med en dålig karaktär...

Sedan har du rätt inställning iaf att du inte köper större kläder men istället göra nå't åt kroppen istället. BRAVO!

Att skaffa sig en träningsvana tar tid. För mig fungerade det allra best med att ha en personlig tränare som jag fasta tider med under veckan. Visst det kostar, men det fungerar. Jag tränar inte längre med honom men har lyckats hålla kvar träningsvanan, mest för att jag har satt upp ett nyt mål längre fram (halv maraton i November).

Det verkar som du har ett klart mål framför dig: att vara bekväm i nuvarande jobkläder, du verkar också ha bestämt hur du vill nå målet, så då kommer den svåraste biten och det är att börja träna och hålla koll på maten...

GO!