tisdag, december 30, 2014

Vägning

Tränade i söndags och vägde mig då. 0,1 ner sedan sist. Nöjd och stolt över att jag bestämde mig innan resan till Falun hur upplägget skulle bli. Målbilder är bra!!! Tycker inte att jag avstod särskilt mycket utan åt allt av julbordet det som jag ville. Hade bestämt att mellan kl 15-24 på julafton äter jag det jag vill :) övrig tid som vanligt. Gick alldelens utmärkt med maten även om jag inte bestämde val av frukost, lunch eller middag.
En liten djävul viskar ändå då och då i mitt öra lite svagt. Nu är du nöjd, du kan unna dig en pepparkaka eller en av de goda chokladbitarna som finns i fikarummet. Kommer kanske alltid att vara så vem vet men nu är det nog. PUNKT! Nu mår jag bra i min kropp, det är kul att ta på sig kläderna i garderoben. Vissa t o m för stora men massa plagg passar äntligen igen. Ska inte låta något ta bort känslan jag har nu. Målbild målbild målbild jobbar jag stenhårt med och att alltid ha bra saker i kylskåpet :)
Nu är delmål 1 uppnått och det ska jag fira med en resa 17/1.
Behåller fokus och mot slutmålet som är satt till 14/2. Vågar inte riktigt hoppas på att jag når hela vägen dit men jag ska kämpa för det.
När slutmålet är nått ska jag inte sätta mig i soffan och vara nöjd utan jag ska vara nöjd men fortsätta träna och äta så jag mår bra. Ska hålla vikten länge och sedan se om jag ska sätta upp något nytt mål. Men känner att det är viktigt att få vara nöjd och njuta av det.

Kram

Inga kommentarer: