fredag, november 07, 2014

Bara gilla läget...

Det är alltid med blandande känslor när jag ser att det är sjukhuset som ringer. Idag sökte jag faktiskt dom då läkaren inte återkopplat från fredagens undersökning gällande kisseriet. Det var inte läkaren som ringde utan en sköterska. Hon sa läkaren är ledig idag men kommer på måndag. Då sa jag att jag är så orolig och måste få veta om detta är farligt för Moa. Hon skulle höra och återkomma. När dom ringde tillbaka var det överläkaren i telefonen. Jag fick ett svar som man kan tolka på två sätt. Jag väljer det positiva då jag inte orkar något annat. Moa måste äta antibiotika varje kväll tills hon kan kontrollera blåsan och det är något de tror kommer växa bort. Några år med antibiotika m a o...
Om hon inte äter antibiotikan kommer hon med stor sannolikhet få urinvägsinfektion regelbundet vilket inte alls är bra för henne. Allt detta pga av att de inte kollade Moas urinblåsa tillräckligt ofta efter operationen då hon inte kissade efter op. Blåsan blev för full och muskelaturen för svag. Nu kissar hon men det är ca 0,5 dl kvar vilket är för mycket.
Antibiotikan ska vara i så låg dos att det inte ska påverka hennes immunförsvar.
Jag som var så glad över att tidigare i veckan bytte vi hjärtmedicin och får ge kl 07 och 19 istället för 07, 15 och 23.00. Moa får nu sova hela nätterna utan att bli väckt.
Det svänger fort i känslorna.


Kram

Inga kommentarer: