torsdag, april 19, 2012

Härligt med torsdag!

Vips så var det torsdagkväll och jag sitter och softar framför datorn och njuter. Lilla prinsessan sover sött i sängen och Fredrik är ute och jagar dammsugarpåse :) Kom på att städerskan kommer för första gången imorgon och dammsugarpåsen är megafull så ny måste köpas.
Han har varit borta ett tag nu så jag tror att just den påsen vi ska ha inte finns på lokala ICA så han måste kanske åka till ICA Maxi.
Det ska blir spännande att komma hem imorgon och se hur städat det är efter att hon varit här. Hoppas att jag blir nöjd så att jag slipper ta en dialog med hennes chef. Tydligen ska vi inte ta eventuella frågetecken med städerskan direkt utan alltid med hennes chef. Fine för mig!
Ska snart ta mig en Espressokopp och bläddra i nya Elle Mat & Vin som kom för några dagar sedan. Världens bästa tidning med massa härliga recept och fin fina bilder.

Det är så underbart att det är fredag imorgon och snart helg. Bettan kommer imorgon och stannar tills på torsdag då Fredrik är på kurs måndag till onsdag i Stockholm. Sedan är jag på säljmöte torsdag och fredag så vi kommer inte ses särskilt mycket nästa vecka :(
Planen inför helgen är lugn, ett krav finns och det är att byta till sommardäck då jag hela veckan blivit lite nervös när jag sett polisen och hoppats på att de inte ser att jag kör med sommardäck.
Tänkte också att vi kanske skulle ta en utflykt till Brunneby Musteri och strosa runt i deras gårdsbutik och ta en fika på caféet. Tydligen ska det vara väldigt mysigt där och det måste ju upplevas.

Fick idag reda på att Polarn o Pyret kommer till Tornby. Inte för att vi köper mycket kläder till Ella där men det är en härlig butik att besöka och bara titta på fina kläder. Jag tycker att prislappen är lite i överkant. Vi har köpt en vårmössa där för ett tag sedan och Fredrik köpte idag fingervantar plus ett par byxor då det tydligen skett en olycka idag på stan men annars har vi nog inte handlat där.
Butiken New Yorker öppnar idag där Nordea låg tidigare. Har bara gått förbi butiken som finns i Norrköping så jag har ingen direkt koll på vad de har för kläder men det känns kul med ny lite annorlunda klädbutik till stan.

Nackdel eller kanske mest en fördel :) beror på vem ni frågar har jag nästan aldrig tid att gå på stan nu när jag reser. Känner inte för att gå efter jobbet för då vill jag bara hem till Fredrik och Ella och är jag på annan ort än Linköping vill jag ju äta lunch med kollegorna där för det gör jag ju så sällan. Bra för plånboken men väldigt tråkigt i övrigt.

1 kommentar:

anna sa...

New Yorker är en klädbutik med väldigt billiga tonårskläder men de har massa fins smycken och mycket roliga leggings och t-shirt. Jag såg ett par roliga skor där i vintras också.