lördag, januari 01, 2011

Välkommen 2011

Vi gick ut för att kolla på nyårsfyrverkerierna igår och till vår förvåning regnade det och det var plusgrader ute. Idag är runt noll vilket gör att det inte alls är lika fint ute som innan. Snön har sjunkit ihop och träden är inte frostiga längre.

Idag tog vi sovmorgon till klockan 10.15 och jäklar vad skönt. Efter frukost fick jag ett städryck och har nu städat ur min underklädeslåda. Alla mammakläder finns nu också på samma ställe och mina favvotröjor som jag inte kunnat använda på ett tag finns nu åter på sin plats i garderoben.
Involverade även Fredrik i detta ryck så nu är tre av hans jeans borta och lite underkläder :)
Jag har även möblerat om i Baltazars sovplats... Han har under min graviditet funnit ett nytt favvoställe att sova på och det är i min byxlåda längst ner i garderoben... Detta har ju varit helt ok då jag inte kunnat använda mina byxor. Idag var det dags att ta fram de byxor jag fick på mig innan graviditeten och tvätta och rolla av allt illerhår. Sovplatsen får han dock ha kvar (svag matte) och tillika de byxor som jag inte kunnat använda på några år :)

Tro nu inte att jag tror att jag kommer komma i mina vanliga byxor direkt efter graviditeten men det känns skönt att de i alla fall ligger nytvättade och strykna på sin plats i garderoben :)

Inga kommentarer: