onsdag, juli 07, 2010

Nedräkning

Lite tidigt att börja nedräkningen inför semestern men jag längtar så, det kommer bli så skönt. Det är rätt lagomt att göra på jobbet så dagarna går fort utan att jag känner mig stressad. Jag har en e-utbildning att göra och den tar säkert 8 h så jag började lite smått idag och hann igenom två kapitel.


Fredrik var duktigt och dammsög igår och då kände jag mig lite tvungen att dammtorka golven idag och nu är huset rent igen. Jag bytte gardiner i köket igår, hittade ett par snygga gröna gardiner på Village, rea 50% :)

En annan tanke som jag hade när jag dammtorkade härom veckan var...ska vi inte skaffa städerska. Tänk dig en person som kommer hem till dig var tredje torsdag och dammtorkar och skurar golven. Dammsuga tycker jag är helt ok att göra, likaså städa toaletterna för det går i ett nafs men dammtorka...fy vad det är tråkigt.
Ska nog på allvar kika på detta till hösten. Har ingen som helst aning om vad det kan tänkas kosta...någon som vet??
Det kanske är super dyrt?!?

Inga kommentarer: