torsdag, maj 13, 2010

Sakta men säkert...

...börjar jag känna mig som en människa igen.
Bilder på resan kommer inom några dagar. Vi har haft det super super trevligt, hotellet låg perfekt till, massvis av god mat och trevlig shopping.

Tyvärr avslutades resan mindre bra för min del. Åkte på en rejäl matförgiftning eller vad det nu var för någonting.
Började känna mig dålig söndag kväll. Måndag morgon kände jag att jag måste spy och gjorde så varje timma i 15 timmar...Aldrig någonsin varit så dålig. Drack jag en tesked te eller vatten fick jag springa upp oftare. Hur som helt ringde vi efter en läkare natten mellan måndag och tisdag. USD 400 kostade det (gångra det med 8 så får ni SEK) värt varje krona. Fick en tablett att lägga på tungan och efter 30 minuter var illamåendet borta. Härlig känsla! Efter det startades kampen med att få i mig vätska och komma tillbaka utan att känna sig yrslig och svag.
Taxiresan till flyget i tisdags gick väl ok, jag var dock ganska tyst. Sov nog hela flygresan till Amsterdam men tyvärr missande vi anslutningsflyget hem då vi var sena från NY.
Det blev 6h väntan i Amsterdam och jag la ner huvudet på kudden hemma vid midnatt.

Idag har jag vilat hela dagen. Fått i mig lite mat och vätska men känner mig yrslig, typ bakiskänsla. Inte helt optimalt. Håller tummarna för att jag är bättre imorgon och orkar gå till jobbet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men Gumman.... lät inte kul.
Hoppas du får tillbaka orken snart.

Kul att ni haft en bra resa trots avslutet. Vi hörs!!

Kram till dig i massor/ Tina