lördag, maj 01, 2010

Helg

Äntligen helg efter en minst sagt konstig arbetsvecka, eller snarare annorlunda arbetsvecka.
Hade lönesamtal i torsdags och har nog aldrig känt mig så värdelös någonsin under mina 10 år inom samma arbetsgivare. Tuffa ord men det var inte det bästa samtalet, jag blev helt enkelt upprörd och besviken. Men världen går inte under för det...


Igår åkte vi upp till Uppsala för att gå på 50-års fest och det var super super trevligt. God mat och massvis av trevliga människor.

Baltazar lämnade vi hemma och chansade på att han inte skulle förstöra alltför mycket i hemmet under sina 25 h ensam.
Lite nervöst var det när vi klev in i hallen. Vi möttes av enbart en sko av vardera skopar, den andra skon låg i vardagsrummet.
I övrigt var det lugnt, ingen kattsand utkrattad eller rivmärken i soffan :)
Han kom glatt och mötte oss och när jag lyfte upp honom började han tok darra, det är ett teckan på att han är upprymd och glad för det gör han varje gång det är dags för den dagliga promenaden. Härligt att vara saknad av ett litet djur.


Idag är jag super super trött och har dragit på mig en förkylning vilket gör att vi tackade nej till 30-års festen, tyvärr men jag vill inte riskera att jag blir dålig till NY.


Just nu förbereder jag lite inför resan, spärrar bl a mobilen så att den inte kan koppla upp sig själv, man vet aldrig med en Iphone. Behöver inte datatrafik, det finns gratis WIFI i Central Park...
Det kostar 20 kr/min att svara och 17 kr/min att ringa hem till Sverige. Jag väntar ett viktigt samtal under nästa veckan men det blir att ringa och de personen i fråga maila.


Väskorna är framtagna. Det blir ett cabinbagage och en lite mindra väska i den stora väskan så att vi kan checka in 1 bagage på vägen dit och 2 på vägen hem. Shopping shopping!


Tror för övrigt att måndag kommer bli en spännande dag...berättar mera när jag kommit hem från jobbet...

Inga kommentarer: