lördag, februari 27, 2010

Gott skratt

1. Stod i duschen med toadörren öppen. Tänkte att det är ju ok då Baltazar inte är jätte förtjust i vatten. Ack så fel jag hade, helt plötsligt står han brevid mig och rullar runt på golvet. Härligt att starta dagen med ett gott skratt.

2. Vi handlade hem lite saker från ICA igår och B är som tokig i allt som står på golvet som är påsar, handväskor eller dylikt. Han fick ner nosen och halva kroppen och jag tänkte att det är väl ok då allt är i påsar. Glömde för stunden bort att det fanns en smågodispåse där och B är tokig i choklad. Sagt och gjort hade han öppnat påsen och hade glatt en chokladbit i munnen :)

Just nu leker han galet med Fredriks ostkrokspåse, hoppar runt runt med den i köket och drar den till gömstället bakom tvättmaskinen :)

Blir hela tiden påmind om att en iller är ett annorlunda husdjur som ständigt skojar till det och ger oss ett gott skratt.

Ett exempel är imorse då han tror att det är vardag och kommer som vanligt in i sovrummet omkring kl 07.00. Inte lika uppskattat idag som andra dagar. Hoppar runt under sängen, river ner tidningarna från sängborden då han inte får uppmärksamhet. Ok du får väl komma upp en stund...inte att föredra då hans första och enda mål är att komma under täcket och då är det fy då han mer än gärna krafsar och sätter tänderna i huden. Inte skönt :)
Sätter ner honom på golvet, försöker somna om. Går sådär då B hoppar och rumlar runt.
Jaha kliver upp och helt plötsligt lägger han sig på mina fötter och är hur lugn som helt. Han vann! Snällt följer han med ut till köket, jag sätter på kaffe och tar fram frukost. B strosar omkring och går och sover i puffen en stund senare. Då var uppdraget utfört, husse och matte uppe :)

1 kommentar:

Anna sa...

:) Ja, jag känner igen det från Figaro. Satt jag eller Joe stilla så var det full fart på honom, men så fort vi satte igång med nåt, så letade han fram en lugn vrå.