fredag, oktober 09, 2009

En liten resa med bilen

Igår vid lunch åkte Fredrik till Halmstad för att hämta sin motorcykel. Tyvärr var inte vädret det bästa utan regn i lite olika former :)
Motorcykeln var inte riktigt nöjd, inte heller Fredrik.
Detta resulterade i att jag satte mig i bilen vid 21.00-21.30 tiden och åkte till Jönköping för att hämta upp honom.
Nu står cykeln säkert i ett bevakat hotellgarage.
Vi får se ifall vi åker till Jönköping imorgon och hämtar hem den. Beror som sagt på vädret...

Innan hämtning av motorcykel kan göras ska Fredrik komma hem från sin kick-off som just nu håller på i Stockholm och jag ska komma hem från städdag, manifestortjänst och årets sista genomförda hopp på fallskärmsklubben.

En annan annorlunda sak var att jag igår hade möte angående mitt lön för 2008. Bättre sent än aldrig. Vi är nu lovade att 2009 års lönesamtal skall göras i februari. Att det alltid ska vara svårt för arbetsgivare och fackförbund att enas.
Intervallet i år var från 0-1,75% i löneökning. Som jag sa till min chef "jag kommer inte att vara nöjd med 1,75% löneökning och ännu mindre nöjd med 0% ökning". Å andra sidan presterade jag inte 100% 2008 då det innebar 8 veckors semester (bröllopet).
2009 har jag mer att komma med :)
Jag gick i alla fall ut från lönesamtalet med mer lön än vad jag har idag och är nog nöjd!

Inga kommentarer: