söndag, maj 17, 2009

Mysig helg med goda vänner

Det har varit en riktigt trevlig och mysig helg. Det känns som att vi hunnit göra massor av saker och att helgen varit riktigt lång.
I fredags efter jobbet hann jag plugga några timmar innan Uffe, Jenny och Rikard kom hem till oss.

På lördag förmiddag fick jag lite egen tid och ägnade den åt att studera. Fredrik och Uffe passade på att handla inför middagen och Jenny och Rikard lekte ute på framsidan.
Vi hann sedan med en härlig promenad i området, Rikard fick möjlighet till att cykla runt runt och ner för massa roliga branta backar i skogen :) en 4-åring som inte är rädd fart och som tror att cykeln är en motorcykel :)















Gästerna kom med detta vin, supergott, helt klart rekommenderbart att inhandla på Systemet.















På kvällen avnjöt vi en god grillad middag och framåt kvällen var det dags för melodifestivalen. Inte särskilt spännande då det var rätt så uppenbart att Norge skulle vinna.

Idag söndag tog vi en gemensam tripp till Biltema och Plantagen. Jag passade på att köpa sommarblommor då jag fortfarande haft ljungen i krukorna sedan oktober.

Observera nedan vart Fredrik lagt skärpan, inte på mig eller blomman utan flaggan. Den inhandlade han senast vi besökte ön :)















Fredrik håller mig sällskap medans jag planterar blommor...












Så här blev det


























samt att rosorna fått ny jord. Jag har även enormt med träningsvärk i baksida lår och rumpa efter att rensat rabatterna. Nu ser man mer av jorden än innan, hatar verkligen ogräs!
Nästa steg blir att lägga i mera jord och fundera på vad för blommor som ska planteras. Det får bli om några veckor.

Ifall jag skriver det här på bloggen kanske det blir verklighet, på torsdag smäller det, luft mellan tårna.

2 kommentarer:

Sara sa...

Hoppas på bra väder på torsdag! Sol och varmt och så där lagom mycket vind för årsförsta!

Maria sa...

Åhhh vad härligt!!!,
lycka till på torsdag.
Vad fint det blev i rabatterna.. - jag har oxå fixat iordning vår balkong - det blir såå myssigt då!!!

Kram på dig tjejen.