lördag, mars 14, 2015

L Ö R D A G

Effektiv dag idag. Hunnit med massor då tjejerna vaknade 07.
Vi var på Bauhaus strax innan 10. Köpte den billigaste plastmattan vi kunde hitta. Den ska vara i nya förrådet. Som tur var den ok i färg. Ljus!
Den är nu på plats tack vare att Moa sov i 1 1,5 h under eftermiddagen. Tyvärr kan vi inte börja ställa tillbaka saker då rörmokaren inte satt tillbaka rören än.

Jag gjorde om mina naglar kl 13




Längtar efter våren och värmen nu. Solen har strålat idag men det har varit kallt.
Jag och Ella har kastat massa saker i containern så framsidan är nu tom men smutsig så det får vi ta tag i imorgon.

Vi har ett födelsedagsbarn till veckan och kalas till helgen och trots byggkaos uppe behöver ju inte framsidan även vara i kaos :)

Byggarna kommer tillbaka i slutet av nästa vecka då fönster och dörrarna kommer. Jag passade igår på att ta bort golvpappen nere så får vi leva i ett rent hem några dagar :)

Underbart att det är en till ledig dag imorgon. Tveksam till att jag jobbar måndag dock då både Ella och Moa är rätt så risiga. Gått lite upp och ner under dagen idag. Ingen feber men ögonen är sådär. Ella är den som är risigast.
Har ögonsalva som vi fick i höstas som jag använder och med den ska ögonen bli bra fort. Håller tummarna för det.

Nu mello såklart !!

Kram

Inga kommentarer: