tisdag, maj 29, 2012

Mysvecka

Ella myser denna vecka med mormor. Går såklart galant och de har kul hela dagarna.
Själv är jag lite lätt frustrerad när jag ska lägga henne för natten. När Fredrik lägger henne går det på typ 10 min. För mig tar det typ 1h...
Hon bara leker med mig. Kastar kudden på golvet och pekar sedan att jag ska plocka upp den. Vägrar också ligga ner utan sitter upp och suger på tummen.
Nu när F är borta blir jag ju tvungen att lägga henne och det är i o f s bra för annars blir det ju lätt så att F lägger varje kväll då det är mycket enklare för alla :)



- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Madelen sa...

Haha, jag kan se det framför mig... :-) Stackare! Förhoppningsvis så släpper det och hon fattar att hon måste sova även om du lägger.

Kan du inte skita i att kudden ligger på golvet och låta henne sitta och suga på tummen tills hon tröttnar och inser att det nog vore skönt att sova? Vad händer om du lämnar henne?

Fördelen med våran lilla sömnhatare är att hon är nästan lika svår för både mamma och pappa :-) Fast peppar peppar ta i trä. Vågar knappt skriva det, men hon har somnat ensam i sin säng i en vecka nu (förutom en kväll när vi inte hade hjärta när hon var så sjuk). Igår var det dock en kamp efter att vi låtit henne somna med oss i rummet kvällen innan. Ikväll var också jobbig, men MKT bättre än igår natt.