lördag, mars 29, 2008

Lördag och massa ärrenden avklarade


Måste säga att idag har vi verkligen varit effektiva. Klockan ringde 09.00, Fredrik satte sig hos frisören 10.30 och jag passade på att uppdatera mig på det senaste skvallret.
Bilden visar att vi tog morgonkaffet på mitt favoritcafé Barista, bara ekologiskt kaffe och i övrigt bara kravmärkta produkter.
Efter kaffet bar det av till Johnells och F hittade sin kostym som han skall bära på bröllopsdagen. Det blev en kritstreckrandig kostym med väst från Tiger. Sedan får vi se ifall han vill sticka ut med matchande slips och strumpor :)
En sväng till guldfynd för att bestämma vilken ring han skall ha, vi hittade en så iväg sedan till vår alldelens "egna" guldsmedja för att göra en beställning.
Clas Ohlson fick även ett besök och vi fann de saker vi behvövde till lägenheten för att kunna sätta upp gardingstången i sovrummet och tavla i vardagsrummet.
Lunch åt vi på Waynes, det var full satt där så jag frågade en tjej ifall vi fick dela bord med dem, ett fyra bord men de var bara två. Hon säger då "Är det så fullt här och kollar sig runt" Ibland börjar man undra.......
Vi delade bord med två andra.
Efter lunchen åkte vi lite utanför stan och kollade på bilar, golfen har nu gått 8 300 mil vilket innebär att det börjar bli dags för ett byte. Vi får se vad vi bestämmer oss för, jag är helt såld på Passat.
Köpte en biltvätt men det var sju bilar i kö så det blir en annan dag. Iväg sedan till ICA Maxi för att storhandla, både kyl och frys behövde fyllas på.
Sedan hem och så har hela lördagen försvunnit.

Inga kommentarer: